Pastorin joulukirje

Elämme poikkeuksellista aikaa, joka on pitkittynyt jo jonkun verran. Tämä poikkeuksellinen aika on vaikuttanut ihmisten terveyteen, talouteen ja yleiseen hyvinvointiin. Edessämme on myös erityislaatuinen joulu.

Mutta pimeyden keskelläkin on löydettävissä valoa! Suomea on varjeltu tähän asti pahimmalta, ja Virtain ja Ruoveden alueet ovat säästyneet taudilta kiitettävän hyvin tähän asti. Jouluevankeliumi muistuttaa meitä siitä, että kaikki on kuitenkin Jumalan käsissä. Hänen suunnitelmiensa mukaan oikealla ajalla enkeli ilmestyi tavallisille paimenille yöllä:

”Sillä seudulla oli paimenia yöllä ulkona vartioimassa laumaansa.Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet, mutta enkeli sanoi heille: ”Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus, Herra.” (Luuk. 2:8-11)

Tätä ilosanomaa minäkin julistan meille jokaiselle: ”Älkää pelätkö”, sillä meille on syntynyt Vapahtaja Jeesus Kristus, Herra. Hänessä meillä on turva, vaikka mitä tapahtuisi ympärillämme. Hänelle voimme tuoda kaikki huolemme ja murheemme ja luottaa siihen, että Hän pitää meistä huolen.

Seurakunnan nettitilaisuuksia voit seurata täältä: www.virtainhelluntaiseurakunta.fi
Yllä olevaa nettisivua hieman alaspäin vierittämällä löydät linkkikuvat nettilähetyksiin.

Hyvää joulua ja uutta vuotta 2021, Jani Rantanen

BLOGIKIRJOITUKSET

Mitä sinä haluat joululahjaksi?

Julkaistu : 7.12.2022

Yhteistyötä ja toisenkin parasta